Трэвел-журналистикасы қазіргі заманғы медиа кеңістігінің феномені ретінде

Трэвел-журналистикасы қазіргі заманғы медиа кеңістігінің феномені ретінде

«Бұқаралық ақпарат құралдарын айла-шарғы жасады деп айыптау мағынасыз», - дейді Норберт Болц «Azbuka Media»-дағы сұхбатында. «Оларды шындық ретінде емес, бұл шындықты басқалар қалай көретіні қызықтырады. БАҚ не болып жатқанын хабарлайды, бірақ басқалардың не ойлайтыны маңызды». Неміс профессорының тұжырымын жаһандық медиа кеңістігінде қалыптасқан жағдаймен салыстыратын болсақ, қазіргі ғылыми-көпшілік телевидениенің неліктен ғылыми емес, танымал екені белгілі болады.

Заманауи медиа-өмір - бұл адамның бақылауы. Көрермен/оқырман әлем туралы бұрыннан білетін нәрселерді бұқаралық ақпарат құралдары мұқият сақтайды, олар қалыптасқан мифтерді жоққа шығаруды ұнатпайды. Мысалы, Орталық Африка арыстандар мен «жалаңаш» тайпалар мекендеген үздіксіз жабайы кеңістік емес, ал Тибет тек хиппилер үшін Мекке емес және т.б. Бұқаралық ақпарат құралдары аудиторияда әлемде болып жатқан оқиғаларға эмпатияны, ақпаратты қабылдаудағы енжарлықты тәрбиелейді. Сайып келгенде, мұндай саясат кейде елең еткізетін, сенсациялар мен ашуларға толы экстремалды телешоулардың тууына себеп болады. Солтүстік Колумбиядағы ежелгі хайуандық дәстүрлер туралы 75 минуттық деректі «Ешек махаббаты» Мельбурн тәуелсіз кинофестивалінде (MUFF) «Үздік деректі фильм» номинациясын жеңіп алды, бірақ фильмнің тұсаукесері өтетін 2012 жылы Канадада өткен халықаралық кинофестивалінде наразылық тудырды. Кинофестивальдің ұйымдастырушысы Джереми Хейман «болып жатқан сюрреализмге сене алмағанын, бұл фильм көптеген адамдардың сезімін ренжітетінін» мойындады. «Адамдар мұның шын мәнінде деректі фильм екенін ұмытып кетеді», - деп жазды Donkey Love оның авторы Дэрил Стоунджды сыншылардан қорғады. Саяхат журналистикасы халықаралық медиа ағыны ретінде бүкіл әлем экрандарында қолжетімді, бірақ әртүрлі елдерде материалдарды қабылдау қанағаттанудан көруден бас тартуға және жоғарыда келтірілген мысалда көрсетілгендей әртүрлі. Туристік журналистика ақпарат арқылы қоғамның коммуникативті интеграциясын жүзеге асырады, сонымен қатар белгілі бір этикалық нормаларды, мәдени негізді белгілейді, бірақ іс жүзінде бұл функцияны жүзеге асыруға кедергі келтіретін көптеген мәселелер бар.

Саяхат журналистикасы (ағылшын тілінен алынған саяхат журналистикасынан) - бұл бұқаралық тұтынушыға саяхат туралы ақпарат беретін, тарих, география, мәдениет, өнер, туризм, этика, философия және т.б. тақырыптарды қозғайтын журналистиканың ерекше саласы. Саяхат журналистикасына бұқаралық тұтынушы тарапынан да, журналистер мен зерттеушілердің өздері тарапынан да «жеңіл» көзқарасқа қарамастан, адамдардың ұлттық өзін-өзі тануына әсер ететін, ақпаратты бір мәдениеттен түрлендіретін журналистиканың дәл осы бағыты. контекст басқасына байланысты, көбінесе PR агенттіктері мен телебағдарламалар мен арналардың редакторлары анықтайтын әртүрлі мәдениеттердің белгілі бір бейнесін құрайды. 

Заманауи саяхат бағдарламасы туристік журналистиканың ең жарқын көрінісі ретінде жанрлардың гибридті болып табылады. Тарихи тұрғыдан географиялық хабарлар ғылыми деректі фильмдермен, саяхат жазбаларымен және танымдық лекциялық фильмдермен байланысты болды; қазіргі заманғы телевизиялық жанр ретінде олар деректі фильм, танымдық бағдарлама элементтерін біріктіреді, ойын-сауық ток-шоуын, реалити-шоуды, сериалды және жарнаманы жүргізді. Бағдарлама жүргізушісі белгілі бір жүйелілікпен көрерменмен бірге жаңа бағытқа сапар шегеді, ал жүргізушінің шығармашылық, кейде актерлік қабілеттері маңызды рөл атқарады - ол жағымды ақпарат пен жақсы көңіл-күйдің дирижері ретінде аудиовизуалды бейнелеуге жауапты. бағдарламаның қуанышы.

Саяхат бағдарламалары мәдени және ұлттық ерекшеліктерді аудиовизуалды түрде береді, дайын әлеуметтік-мәдени құрылымдарды ұсынады және қолдайды. Жергілікті халықпен қарым-қатынас түріне, баяндау драматургиясына және берілетін ақпараттың сипатына қарай, беру форматы автордың эскиз-монологынан саяхаттық викторинаға немесе ойынға дейін өзгеруі мүмкін. Саяхат бағдарламалары әртүрлі теледидар жанрларының элементтерін біріктіреді, бірақ әдетте белгілі бір жанрдың бір аспектісі басым болады. Бұл аспектілер жүргізушінің нақты коммуникативтік ниетін, бағдарламаның атмосферасын, құрылымы мен баяндау тәсілін қамтиды. Саяхат бағдарламалары автордың коммуникативті ниетіне байланысты деректі, ойын-сауық немесе тұтынушылық сипатта болуы мүмкін: білім беру, көңіл көтеру немесе көмектесу.

Құжаттық режимде бағдарлама көрерменге танымдық субъект ретінде жүгінеді. Танымдық ақпаратқа баса назар аударылады, бағдарламаның міндеті – көрерменді ақпараттандыру және ағарту. Әдетте бағдарламаның жүргізушісі – беделді адам. Бағдарламада географиялық, тарихи фактілер айтылады, архивтік фотосуреттер, фотосуреттер пайдаланылады. Оқиғаларға тікелей қатысушылар – жергілікті тұрғындар, сарапшылар немесе ақпарат берушілер – бағдарламаның мақсатын түсінуге көмектесетін маңызды субъектілер. Ойын-сауық режимінде бағдарлама көрерменді «дос» деп атайды. Жүргізуші көрерменге ойын-сауық жанрларының кең спектрімен – аспаздық саяхат бағдарламаларынан ойын және реалити-шоуларға дейін бос уақытты теледидарды ұсынады. Қарапайым адамның көңіл көтеруіне баса назар аударылады. Мұндай бағдарламаларда маңызды орынды әзіл алады, өйткені «біз» / «басқалар» оппозициясына екпін қою тәсілдерінің бірі. Тұтынушы режимінде бағдарлама көрерменді «тұтынушы» деп атайды. Бағдарламаның коммуникативті мақсаты – көрерменді саяхатқа шабыттандыру, т. көңіл көтеру және тағайындалған жер туралы қолданба ақпаратын беру. Тұтынушы режимі бағдарламаны жарнамалық нұсқаулыққа айналдырады: көркем пейзаждар көрсетіледі, уақытты өткізу, тағамдар, ойын-сауық нұсқалары және басқа туристік ақпараттар бойынша кеңестер беріледі. Осылайша, туристік бағдарламалардың тұтынушылық режимі туристік қызметтерді тұтынушыны көрерменнен шығарады.

Көбінесе ұлттық БАҚ шетелдіктер мен шетелдік мәдениеттерді қалай бейнелейтінін талдағанда, зерттеушілер газеттердегі халықаралық айдарлардың немесе теледидардағы әлемдік жаңалықтардың мазмұнын талдайды. Теледидарда белгілі бір журналистік жанрлардың таралуы мен басымдығы олардың ойын-сауық нарығындағы танымалдылығына байланысты. Көрермендердің маңызды халықаралық жаңалықтарға қызығушылығының төмендеуімен көптеген БАҚ, мысалы, американдық басылымдар өз беттерінен дәстүрлі шетелдік бағандарды алып тастауға және арнайы тілшілер санын азайтуға мәжбүр болды. Қазіргі уақытта дәстүрлі БАҚ үшін әлемдік жаңалықтар (соғыстарды немесе табиғи апаттарды қоспағанда) оның бұрынғы қызығушылығын тудырмайды. Дегенмен, «өзгенің» бейнесін көрсету дәстүрлі ақпараттық бағдарламалар мен материалдардан асып түседі. Сонымен, заманауи фильмдер, сериалдар, реалити-шоулар туризмдегі белгілі бір бағыттардың, қазіргі елдер мен географиялық орындардың халықаралық аренада оң/теріс тұрғыдан танымалдығының артуына себепші болады. Жаһанданумен бірге жүретін сан алуан процестерді, оның ішінде бұқаралық ақпарат құралдарында да жақсырақ түсіну үшін БАҚ зерттеушілері туристік журналистиканың әртүрлі формаларына назар аударуы керек. Бұл бағытты зерттеу бір қарағанда көзге көрінбейтін, бірақ күнделікті өмірімізге әсер ететін жаһандану үдерістерінің нәзік тұстарын ашуға көмектеседі.

Эльфрид Фюрзих «басқалардың» БАҚ-тың тұсаукесері, яғни. жат мәдениеттер, жаһандану дәуірінде шешуші әсер етті6. Саяхатшы журналистің рөлі – «басқалардың» тәжірибесін өзгерту: кез келген елде немесе мәдениетте «жаңалықты» ашу және осы «жаңаны» аудиторияға қолжетімді біліммен салыстыру. Карла Сантос саяхат журналистері ақпаратты бір мәдени контекстен екіншісіне түрлендіретін «әлеуметтік-мәдени декодерлер» екенін атап өтті. Заманауи саяхат бағдарламалары мозаика принципімен сипатталады: шығарылым 10-15 минутқа бірнеше саяхат хикаяларынан жинақталған, онда жоспарлар бір-бірін тез өзгертіп, көрерменге тек ең жарқын және ең таң қалдыратын нәрсені есте сақтауға мүмкіндік береді. Күшті әсер ету көрерменге оның бір географиялық нүктеден екіншісіне лезде ауысатын және барлығы туралы бәрін білетін «әлем адамы» деген елесін тудырады. Туристік журналистика аудиторияда әлемнің белгілі бір бейнесін және мәдениеттер туралы идеяларды қалыптастыруға әсер етеді, осылайша білімнің стереотипі пайда болады. Телетуризм - бұл кәдімгі туризмнен гөрі біздің әлемге деген көзқарасымызды өзгертетін көрініс.

Өткен ғасырдың аяғындағы «конвейерлік» туризмнің өрлеуі саяхатшылар ағынын бірнеше есеге арттырып, халықаралық қатынастарды жан-жақты өзгертті. Туристік журналистиканы туристік индустриямен бірге зерттеу БАҚ-тағы, әлеуметтік, саяси және мәдени өмірдегі ағымдағы процестерді жақсырақ түсінуге әкеледі. Туризм қызметтің белгілі бір түрі ретінде салыстырмалы түрде жақында пайда болды, бірақ оның тамыры көне дәуірден басталады. Алайда жаһандану, жаңа технологиялық мүмкіндіктер, экскурсиялық турлардың бағасының төмендеуі соңғы онжылдықтарда туризмнің жаппай ойын-сауық түріне айналуына мүмкіндік берді. Туристік серпіліс тек рекреациялық ғана емес, сонымен қатар іскерлік туристер, сондай-ақ мигранттар мен босқындар, жалпы алғанда, бұқаралық ақпарат құралдарының ақпаратына сүйенетін адамдардың үлкен тобының ағынының артуына әкелді. Туризм әлемдік экономиканың өте маңызды бөлігіне айналды, соның арқасында 1975 жылдан бастап әлемде ЖІӨ орта есеппен жылына 4%-ға өсті. Зерттеушілердің болжамы бойынша 2030 жылға қарай халықаралық туристік келулер саны 1,9 млрд адамға жетеді, бұл 2010 жылмен салыстырғанда (940 млн адам) екі есе көп. Өзінің орасан зор коммерциялық пайдасымен қатар туризм сала ретінде мәдени және әлеуметтік процестерге әсер етеді, бұл өз кезегінде халықаралық әлеуметтану және антропология саласына ғылыми қызығушылықтың артуына әкелдіТуризм жаһандану процестерімен тығыз байланысты, оның бір өнімі туристік журналистика болып табылады. Саяхат журналистикасы әлеуметтану, мәдениеттану, геология, халықаралық қатынастар, антропология және т.

Сондай-ақ соңғы жылдардағы журналистика негіздеріне әсер еткен технологиялық өзгерістерді де ескеру қажет. Интернеттің, атап айтқанда, азаматтық немесе пайдаланушы журналистикасының пайда болуы (яғни, Интернетте жасалған журналистика) медиа экранға жаңа форматтарды әкелді. Көптеген адамдар (соның ішінде кәсіпқойлар) Youtube.com, Vimeo.com, Vkontakte.ru және т.б. сияқты ірі интернет-ресурстарда көпшіліктің қарауы үшін онлайн профильдер жасайды және өз өндірісінің материалдарын орналастырады. Бұқаралық пайдаланушы (көрермен, оқырман) жасай алады. енді медиа сайттардағы саяхат жазбаларына жылдам жауап беріңіз: пікір қалдырыңыз, медиа жауаптарын жасаңыз (фотосуреттер, бейнелер), фильмдер мен бағдарламаларға жеке компьютерден ғана емес, сонымен қатар мобильді құрылғылар арқылы жазылыңыз. Туристік журналистика қоғамдастығы алуан түрлі. Мысалы, туристік журналистика үшін жазатын фрилансерлер мен блогерлер өте көп. Олардың көпшілігі Орыс географиялық қоғамы, Солтүстік Америка туристік журналистер қауымдастығы немесе Британдық саяхатшылар гильдиясы және т.б. сияқты кәсіби қауымдастықтардың мүшелері. Саяхат журналистикасы саяхатшылар, географтар, экологтар және жай ғана саяхаттауды ұнататын адамдармен айналысады. . Азаматтық саяхат журналистикасын зерттеу кәсіби туристік журналистиканы зерттеу сияқты пайдалы болуы мүмкін.

Жаһанданудың негізгі аспектілерінің бірі - адамдардың ерікті және мәжбүрлі көші-қоны. Іскер саяхатшылар, туристер, босқындар, жаһандық корпорациялардың қызметкерлері географиялық шекараларды кесіп өтетін адамдар тобын құрайды. Ерікті туризм, мейлі іскерлік, мейлі демалыс үшін болсын, әлемдік экономикадағы ең ірі салалардың бірі болып табылатын туризм индустриясының басты назарында. Бұқаралық ақпарат құралдары аудитория мен жарнама берушілердің туризм саласына қызығушылығының артуына саяхатқа қатысты медиа өнімдерді қарқынды дамыту арқылы жауап берді. Мамандандырылған телевидение, кабельдік және спутниктік теледидар дәуірінде ірі телеарналардың авторлары мен редакторлары арнайы туристік шоулар әзірлейді; басқа арналар кабельдік арналар (мысалы, Travel Channel немесе Teletravel) арасында белгілі бір орынды толтыра отырып, олардың хабарларын географиялық тақырыптарға сәйкес қалыптастырады.

Географиялық телебағдарламалар/шоулар/деректі фильмдер жаһандық медиа өнімдерінің мысалдары болып табылады. Осы медиа-өнімдердің әрқайсысында саяси, идеологиялық немесе басқа өндіріс жағдайларының сол немесе басқа ізі бар. Осылайша, бағдарламалар телебағдарламаның форматына, жүргізушінің бейнесіне, шетелдік мәдениетті ұсынудың бастапқы идеясына және қолда бар қаржылық ресурстарға сәйкес жасалады. Саяхат бағдарламасындағы баяндауыш елтанумен байланысты кеңірек аспектілерді: саяси, әлеуметтік, экономикалық және халықаралық қатынастар мәселелерін елемей, саяхаттың жеке, топтық немесе жалпы ұлттық тәжірибесіне ерекше мән береді. Заманауи коммерциялық ойын-сауық және ғылыми-көпшілік бағдарламалар шындықтың сәйкессіздігін көрсетеді. Ғылыми-көпшілік туристік деректі фильмдер жанры шетелдік этникалық топтардың бейнесін көрсету міндетіне сай келмейді.

Ұлттық телебағдарламалардың әлемдік нарығына шығу және оларды бейімдеу, т.б. Жаһандану процесі БАҚ-ты коммерцияландыруға тән, аудитория сұранысын проблемалық журналистикадан жеңіл ойын-сауық журналистикасына өзгертті. Әдетте, туристік шоулар нақты форматқа байланысты аналитикалық емес. Оның басты себебі, әртүрлі елдердегі ішкі саясатты немесе экономиканы сынау туристік бизнеске нұқсан келтірумен пара-пар; Даулы және таң қалдыратын кадрларды көрсету және тыйым салынған тақырыптарды талқылау хабар таратушы (немесе тұтастай алғанда ел) үшін тым қауіпті, өйткені туризм мен халықаралық саясат бір-бірімен тығыз байланысты. Бұған қоса, бұл жарнама берушілерді қаржыландырудан бас тартуы мүмкін. Осыдан келіп стереотиптерді қалыптастыру және белгілі бір туристік бағыттарды танымал ету мәселесі туындайды.

Ақпараттық ойын-сауықтың үстемдік етуіне байланысты журналистиканың аналитика сияқты кейбір дәстүрлі ұстанымдары өткеннің еншісінде. КСРО ғылыми-көпшілік хабар тарату дәстүріндегі туризм туралы байыпты, сапалы журналистика теледидар экранындағы заманауи гибридті ақпараттық ойын-сауыққа жол берді. Бұл үдерісті конвергентті туристік шоулар бұрыннан танымал болған Жапонияда анық көруге болады. Жапондық эстрадалық шоу – саяхат журналистикасының даулы жанры, қазіргі қазақстандық телешоулардың көпшілігі шетелдік форматтарға бейімделгенін ескерсек, отандық телевидениеде пайда болуы және танымал болуы мүмкін.

Аптасына бір сағатқа созылатын бұл бағдарлама үш жанрдың гибридті: саяхат туралы деректі фильм, нұсқаулық және телевикторина шоуы. Бұл жанрлардың әрқайсысы жапондық теледидарда ерекше танымалдылыққа ие. Орташа жапондықтар үшін білім мен саяхат бір-бірімен байланысты және бірін-бірі толықтыратын ұғымдар. Мысалы, Japan Railways ұлттық теміржол жүйесінде пойыз билетін, қонақүйде немесе курортта тұруды және Наганодағы сноуборд тебу, Чибадағы гольф, жапондықтарда жаяу серуендеу сияқты кейбір спорттық немесе басқа іс-шаралармен жаттығуларды біріктіретін негізгі аймақтық туристік пакеттер бар. Альпі және т. Жапон эстрадасының жұлдыздары туристік бағдарламаларға белсенді қатысады. Ең жарқын мысалдардың бірі - Жапонияның өзінде ғана емес, сонымен қатар шетелде де танымал жапондық World Diary эстрадалық шоуы.

АҚШ-та пайда болған, бірақ Жапонияда хитке айналған тағы бір жанр - эстрадалық викториналық шоу. Шоудың викториналық бөлігі Америкадағыдай маңызды емес, өйткені трансфердің мақсаты байыту емес. Жобаның нағыз мәні осы шоуларда мансап жасайтын танымал адамдарды – «таренто» – бір студияда тауып, жинау болып табылады, сонда олар өзара араласып, әзіл айтып, продюсерлер дайындаған арнайы тапсырмаларға жауап бере алады. Бұл жанрдағы бағдарламалар, мысалы, World Tearful Sojourn Diary жапон поп-жұлдызын дайындап, экзотикалық жерге жібереді, ал операторлар жұлдыздың соңынан еріп, кез-келген эмоцияны - таңдануды, бас тартуды, жиіркенішті және жарқын және радикалдылықты ұстайды. әсер, бағдарлама үшін соғұрлым жақсы. Осылайша, аудан мен жергілікті тұрғындардың назары бағдарлама жүргізушілеріне/кейіпкерлеріне қайта ауып, бағдарлама өзінің мәдени құндылығын жоғалтады.

БАҚ өкілдері қатысатын бағдарламалар бүкіл әлемде танымал. Бұл құбылыс географиялық теледидардың заманауи трендіне айналуда. Мұндай бағдарламалар коммерциялық табысқа және бірнеше елдерде хабар таратуға мүмкіндік береді: бір тілде сөйлейтін елдерде аудармасыз (әдетте, менталитетті және мәдени дәстүрлері ұқсас) және әлемдік БАҚ болса, кез келген басқа елдерде аудармасы бар. адам бағдарламаға қатысады. Жетекші БАҚ өкілдері экономикалық және саяси қысымнан белгілі бір еркіндікке ие, сондықтан олар өздерінің мәлімдемелері мен пайымдауларында қарапайым жүргізушілерге қарағанда еркін.

«Саяхат» концепциясының құрылымы контраст принципіне негізделген, сондықтан туристік журналистика әртүрлі әлеуметтік-мәдени категориялардағы қарама-қайшылықтарды іздеу принципі бойынша құрылған. Атап айтқанда, «біз – басқалар» қарым-қатынасы көбінесе біреудің басқалардан артықшылығы, үшінші әлем елдерінің «артта қалған» мәдениетінен дамыған өркениет сипатына ие. Саяхат журналистикасының дискурсивті стратегиясы мәдени құрылымдардың маңыздылығына негізделген: шындыққа қызығушылық аз, сондықтан тек ең ерекше және таң қалдыратыны назарда. Осыған байланысты бағдарламалар көбінесе стратегиялық жоспар бойынша құрастырылады – білім беру үшін емес, көңіл көтеру үшін. Әзіл – қарама-қарсы бейнелер мен пікірлерге екпін қою тәсілдерінің бірі. Ең нашар жағдайда, ақпаратты ұсынудың бұл әдісі жергілікті тұрғындарды қалдырады - «басқалар» - мәдени ұсынудағы ұжымдық типтердің рөлі: атаусыз, мылқау немесе нашар аударылған.

Жеке мәдени білім деңгейіндегі қазіргі халықаралық саяси жағдай туристік бағдарламалар тудыратын мәдени айырмашылықтар туралы идеялардың соншалықты зиянсыз емес екенін көрсетеді: ақпараттық ойын-сауықтың қасбетінің артында жасырылған нәрсе жағымсыз салдарларға әкелуі мүмкін. Сонымен, бұл бағыттың басты проблемасы туристік бағдарламаларды құрумен айналысатын журналистердің әлеуметтік жауапкершілігі проблемасы болып табылады. Журналистің өзін-өзі цензурасы мен туристік журналистика контентін дайындау кезеңдерін бақылаудан басқа, көрерменге шындықты тартымды жарнамалық суреттен ажырата алатын ақпаратты сыни қабылдау қажет.

Алуа ЕРЖАН
12.06.2022

Ұқсас жаңалықтар

«Ордабасы» президенті маңызды мәлімдеме жасады
«Ордабасы» футбол клубының президенті Абдубаитов Бауыржан Тойшыбекұлы - 25.04.2024 18
ТҮРКІСТАН: ОТЫРАРДА ШІРКЕЙГЕ ҚАРСЫ ДӘРІЛЕУ ЖҰМЫСТАРЫ ЖАЛҒАСЫП ЖАТЫР
Түркістан облысы әкімінің баспасөз қызметі - 25.04.2024 27
КЕНТАУДА ҚОҚЫС ЖИНАУ БОЙЫНША  «ПЛОГГИНГ» МАРАФОНЫ ӨТТІ
Түркістан облысының әкімінің баспасөз қызметі - 25.04.2024 38

Топ жаңалықтар

1
Жасанды интеллект Президенттің ақыл-ой деңгейін тексерді
Show more
smi24.kz - 2024-03-18 1009
2
Өркенді қала-қуатты өңірге жетелейді
Show more
Дахан Шөкшир - 2023-06-02 7057
3
Желтоқсан батырлары—саяси қуғын-сүргін құрбандарының бірі
Show more
Сұхбаттасқан Шаргүл Қасымханқызы - 2023-06-02 10903
4
Қарағандыда саяси қуғын-сүргін және ашаршылық құрбандарын еске алу күні өтті
Show more
- 2023-06-01 7126
5
Қарағандыда “Қасіретті КарЛаг” Республикалық жыр мүшәйрасы өтті
Show more
- 2023-05-31 7268